Tabung Kebajikan

✿FirSt ThInG FiRsT✿


✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿
✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀

Alhamdulillah...Akhirnya misi untuk memiliki belog tercapai jugak...
Belog ini dibuat hanya untuk menyatakan ape yang aku rase sepanjang aku hidup ini...kire mcm berkongsi rasa la kan....
Ape yang terlintas dan boleh dikongsikan yang terjadi dalam hidup aku...
aku akan coretkan dan abadikan di sini.... Segala kegembiraan dan juga kesedihan.....

✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿✿ ❀ ✿ ✿ ❀❀✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿





Wednesday, February 15, 2012

:: SaYaNg Yg PenAh HadiR ::

Assalamualaikum wbt...

Tetibe terasa rindu dengan anak-anak bulusssss kesayangan yang dah takde depan mate...yang tak dapat dibelai-belai manja...terasa kehilangan sesangat...walaupon segala usaha dilakukan..bwk pegi vet....buat itu buat ini....tetapi Allah lebih sygkan mereka-mereka ini....semoga tenang berada di alam sana sayang-sayang ku sekelian...sob...sob...sob.....



Namanye comel....sesuai dengan rupe dia...sedapp peluk dia nih....manja sesangat....dah pergi tinggalkan kami sekeluarga pd usia 4 tahun...aku ingat lagi waktu ade hal kena pegi KL untuk 3 hari...berat sgt hati aku nk pegi...pagi sebelum bertolak...aku jenguk dia dlm sangkar...elok je duduk....mengiau bile nmpak kelibat aku....aku gosok-gosok belai-belai dulu..kasi kiss dua tiga das...kasi makan...dia tanak mkn...nak suruh belai-belai lagi lame...aku kesian...stay lar kejap...luangkan masa dulu..mak aku dah bising-bising nak bertolak...jadiknya aku pesan dengan jiran tepi umah selaku nenek sedara suruh dia kasi makan pd sume anak-anak bulus.....memang dah terbiase kalo kami sefamily pegi memana lelame dalam 2-3 hari...aku pesan kat nenek sedara nih utk bagi makan....
 tetapi............................
entah cemana ntah....waktu aku sampai dari KL....gegas aku pegi tgk comel....dia dah terkulai dalam sangkar dia....masih panas....bukan sejuk....dats mean dia baru jer mati....meraung ler kejap kat situ...rupe2nye dia kebulur...nenek sedara yang di harapkan utk bagi diorang makan...tak menjalankan kerja yg aku amanahkan....sedih toksah citer ler...rase nak mengamok pun ade...tp bile fikir itu nenek sedara sendiri kot...lgpun kurang ajar ler...aku cool down bile mak kate..."dah memang Allah sygkan dia"...sejuk sikit ati yg panas waktu tu....takpe lah...kita jumpa di sana nanti ye comel....... ;'(



Hai puteh six fingers....mak kamu nih rindukan kamu....mengalir airmate keibuan aku nih bile teringat kan kamu....mak kamu nih dah usaha sedaya yang boleh utk sembuhkan penyakit kamu...tapi Allah pon sayangkan kamu lebih dr mak kamu nih...
Pagi tu...seperti biase kasi makan dia...tapi tengok dia dah termenung jer..tanak makan....dah sememangnya aku nih Tuhan bagi cepat memahami bahasa kucing...aku faham kalo dia tak sentuh mkn langsung....dats mean dia sakit....rerupenye dia sakit tak boleh kencing...ya rabbi....aku tak reti nk tolong dia cane...aku bawak pegi vet...vet injek anu dia....tak tahan aku tgk dia menahan sakit...right after balik dr vet..esoknye dia mati...sedihnya aku tak makan nasik seminggu....dugaan Allah bagi pd aku....kena redha aje lah....nih sume mengajar aku utk lebih tabah hadapi kesusahan kesedihan ini....;'( nangesssssssss lagiiiiiiii....



Ini pulak bobo....paling comey n bersih....dia tak sakit....tapi pergi meninggalkan kami  ntah kemane...bobo...kemana kamu pegi syg...bobo demok nih sgt byk mkn...dia menghilangkan diri dr rumah sebulan sebelum arwah adik meninggalkan kami....apekah ini petanda....Ya Allah...sedihhhhhhhhhhhh...nanges sekali dgn hingus meleleh....;'(



uwaaaaaaaaaaaaaaaa...tgk muka dia menahan sakit yang di tanggung....biarlah aku yang rase segala sakit itu...kalo boleh.....kesiannye....yang ni puteh....adik kepada puteh six fingers.....sakitnye pun same mcm si abg...aku dah bawak pegi vet jugak....tapi dah terlambat..sakitnye sekejap aje terus mati esoknye...rest in peace ya sayang.... ;'(




 Ini buyokkk....orang buang depan umah...kecik agi waktu aku kutip dia dalam hujan pulak tu..basah kuyup....kurus kering....bagi ikan ngn susu..makan macam lapar sgt...mcm dah lame dia tak mkn pape....perut kosong....aku amik dan bela...sejak dr tu...dia asyik duk bertenggek aje depan pintu rumah....dia nih jenis tak mintak makan....suara pon tak dgr sgt kalo dia mengiau...comel je bunyi...tapi dia pon sama...ikut jejak langkah yang lain...meninggalkan kami waktu kami sangat2 sayang pd dia...mungkin dia tanak mati kat rumah...ataupon dipatuk ular waktu kuar main....tak dapat kesan jejak dia pon....sedih lagi....

Inilah diantara kesayangan aku...ade lagi anak buluss yg lain...tetapi tak sama dengan yg semua hilang dan mati nih....dan ade lagi yg lain...yg mati tak dpt diselamatkan.....cuma aku dah tak snggup lagi utk meneruskan bercerita disini.....masih terasa lagi sebaknye.....bergenang-genang airmate..bercucur-cucuran kuar tanpa sedar....nasib kt ofis....kalo kat umah.....nanges sampai berhari-hari bile teringat.....



Sekian.















No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...