Tabung Kebajikan

✿FirSt ThInG FiRsT✿


✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿
✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀

Alhamdulillah...Akhirnya misi untuk memiliki belog tercapai jugak...
Belog ini dibuat hanya untuk menyatakan ape yang aku rase sepanjang aku hidup ini...kire mcm berkongsi rasa la kan....
Ape yang terlintas dan boleh dikongsikan yang terjadi dalam hidup aku...
aku akan coretkan dan abadikan di sini.... Segala kegembiraan dan juga kesedihan.....

✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿✿ ❀ ✿ ✿ ❀❀✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿





Saturday, January 14, 2012

:: iT'S aLL aBout girLs dAy's 0uT ::


Assalamualaikum wbt...

Semalam telah berlangsung satu acara.acara lah sangat.kalo sekadar keluar bersama-sama setelah beberapa kali percubaan untuk ajak dia keluar tidak berjaya.maka semalam aku telah berjaya meluangkan masa itu emas dengan dia.


Kedengaran macam aku berdating kan?Tidak.Tidak sama sekali tidak.Eh tapi boleh jugak di panggil berdating.Berdating dgn kwn perempuan.meet girlfriends. Dia ni kawan rapat arwah adik aku sebenarnya.Memang kami selalu je outing berdua.Eh bertiga, sewaktu arwah adik aku masih ada.Sekarang sudah jadi berdua saja.Sedih T___T


Dah berminggu-minggu aku ajak dia keluar berdua.Tapi kami sentiasa busy.Kalo dia tak busy, aku lah pulak byk hal.Kalo aku plak tak busy,dia pulak sibuk nak study.hehe..Dan beberapa minggu kebelakangan ini adalah masa dia tersangatlah busy.Yang memerlukan dia bersungguh-sungguh hingga ke titisan air mata dia yg terakhir.Ya, aku sdg merepek..haha.





Ha...aku tengah cakap pasal dia kat atas nih la haa.....
Sebenarnya dia skrg sdg berhadapan dgn final exam.Jadi adalah tidak adil untuk aku ajak dia keluar.Boleh jugak dikategorikan aku seorang yg zalim.Sgt zalim.Tp aku sgt ingin jumpa dgn dia.Maka semalam aku berjaya ajak dia keluar.Mula-mula nak call dia,berapa byk bismillah di campur dgn ayat Kursi aku bace sebelum tekan butang call dekat henpon aku tu semata-mata nak dapatkan persetujuan dia.


 Sesudah je dia berkata "jom,nk kuar kul brape..."
Aku baru perasan yang aku berjaya dgn cemerlang utk 'date' dgn dia.Aku ckp agak-agak kul 2.00pm waktu untuk bertemu nanti.Dan waktu aku call dia tuh adalah kul 1.15pm camtu.Agak kelam kabut untuk aku dan dia bersiap sebenarnya.Tapi niat aku nak nyatakan yang aku tak main-main nak kuar nanti.


Pukul 3.30pm baru aku pegi ambik kat hostel dia.Sesungguhnya aku bukanlah seorang yg tidak tepati masa..tetapi sesuatu yang tak dpt dielakkan telah berlaku.Sampai tertido dia.kesian pulok..Pusing punye pusing...lapar lah pulok..jadinya aku decide pegi satu tempat nih..


Ade lar dalam beberapa minggu lepas lunch di sini.Dan aku ade cuba satu menu tuh.sangat sedap.Jadi untuk ari semalam tu aku beria-ria nak suruh dia tu rase menu tuh.Dan dia pun kate sedap.Nanti next time dtg sini, dia nak cuba menu tu jugak.Kami mengamalkan sikap setia pada yg satu ya.Hihi..



Ni lar rupe nasik yang aku tempah tuh.Mula-mula sampai apa yang aku order tuh, dalam hati aku mcm..."apekejadah sikitnye nasik dia..alahai vongoks btul"....tp bile dah makan dua tiga kali suap aku dah tak larat lagi untuk kunyah.Makanya aku terus telan.HahaAHaa..sangat sedap okeh.Ape lagi tunggu,pergi ler cepat ke OldTown White Coffee !!( iklan tak berbayar pong)


 

Pilihan menu yang aku pilih tu agak bijak sebab berjaya mengenyangkan perut aku yang kosong tak berisi dari pagi lagi.Hasilnya,malam semalam aku langsung tak sentuh makanan ape pong.



Nih pulok menu dia.Sekali masuk mulut,tahap kepedasan dia tuh setelah diukur,dikire dan dihitung mencapai 120 darjah celcius jugak ko !!Tapi utk org yang degil mcm aku,akhirnya aku lar yang perabis mee kari nih.Rileks jer.Hasilnye dia rembat aku punye air.Nak kasi habis pulak tuh.Pedas punye pasal.Grrr....


Sesudah je acara makan-makan..sesi berjalan-jalan sambil hidung menghirup udara segar di pantai tidak menjadi, maka kami menghabiskan masa di Save Cost sahaja.Aku nak 'tacap' mekbi (baca:myvi) sikit.Burok bebenor rupenye.HahaAHa.Dah mcm beruk pakai eye-liner aku tengok dia punye rupe tuh.Haishh.Musim hujan.Terima aje lah. 


Agak lame jugak aku tunggu orang tu 'tacap' si mekbi tuh.Naik kematu bontot aku tau.Kalo dia bagi kerusi suruh duduk ke ape takpe lah jugak.Tak suspek eh respek wanita langsung.Aku bukan ape.Mane pergi customer serbis company dia amalkan tu.Haaa !! Aku marah nih.Marah nih.Huh...


Maka sesungguhnya, eh silap.Dengan itu,berakhirlah hari jumaat aku yang membawa kepada senyum seindah suria di wajah aku sebab dapat date dengan kekasih hati.Eh silap.Dengan girlfriend yang sentiase di hati.(Mampos aku kalo dia bace).kah3.


Babaiiiiiiiiii... 











No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...