Tabung Kebajikan

✿FirSt ThInG FiRsT✿


✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿
✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀

Alhamdulillah...Akhirnya misi untuk memiliki belog tercapai jugak...
Belog ini dibuat hanya untuk menyatakan ape yang aku rase sepanjang aku hidup ini...kire mcm berkongsi rasa la kan....
Ape yang terlintas dan boleh dikongsikan yang terjadi dalam hidup aku...
aku akan coretkan dan abadikan di sini.... Segala kegembiraan dan juga kesedihan.....

✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿✿ ❀ ✿ ✿ ❀❀✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿





Monday, January 09, 2012

:: Fl0aTinG mArkeT, SongkLa, ThaiLand ::



Assalamualaikum...
bleh masuk? ape aku merepek nihh.ehh...
Benda sekor yg namanye kemalasan nih kan sentiase je nak berkawan baik dgn aku skrg nih..puas aku tepis tolak segala..hahaha*alasangg lapuk tuh ade sokmo* nak siapkan satu entry tuh pun ngambik mase berminggu wuiii...malas sungguh..cane nak kaye nih..hahaHAAHhA.Ok titk.noktah.
Mari kita berciter-citer.meh3..


Itu hari sempat ler pegi ke pasar terapung nih...mokcik nih jual telur puyuh...sedapp wehh...telur puyuh ni di pecahkan ke dalam bekas yang mcm makcik-makcik nak buat kuih bahulu tuh..comel je bentuknye....

Harga :20 baht sebekas dia tuhh..20 baht = rm 2 jer..murah jerk kan?



kalo nk membeli kan...pembeli hulur duit...mokcik tuh hulur telur puyuh yg diletakkan dalam daun pisang yang di bentuk mcm sampan....gitulah kekdahnya...unik sangat...dan kt sini semua same je cara pembeliannye.








haa...korang tgk tuh cara depa nih berniaga..kebanyakan kt sini diorang nih jual makanan...macam-macam rupe makanan yg aku sendiri pon x penah tengok sebelum nih.menarik la..semuanya duk dalam sampan.sekecik-kecik sampan tuh..diorang nih gigih muatkan sume benda kt dlm tu..dgn tong gas skali.






Air diorang jual dalam bendalah nih lah..kekal jer lah rase sejuk tuh.sgt best... 




Dan perempuan sorang nih tak ketinggalan nak merase jugak minom air dalam bekas comel tuh... ;P






Antara delegasi wat kecoh dan bolok..hahA.Sekian.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...