Tabung Kebajikan

✿FirSt ThInG FiRsT✿


✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿
✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀

Alhamdulillah...Akhirnya misi untuk memiliki belog tercapai jugak...
Belog ini dibuat hanya untuk menyatakan ape yang aku rase sepanjang aku hidup ini...kire mcm berkongsi rasa la kan....
Ape yang terlintas dan boleh dikongsikan yang terjadi dalam hidup aku...
aku akan coretkan dan abadikan di sini.... Segala kegembiraan dan juga kesedihan.....

✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿✿ ❀ ✿ ✿ ❀❀✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿





Friday, September 28, 2012

:: MajLiS aPekAH ..... ?? ::



As-Salam wbt . . .

Hahaha...aku gelak sorang-sorang dulu....aduss...entah kenape dengan aku arinih...tetibe mood untuk hapdet blog mendatang dalam kepala otak aku....makanye dengan jaya nya aku berada depan lappy buroks nih...Takde citer best sangat pon nak kongsikan kat sini...lagi pulaks aku sendiri taip...aku sendiri yang bace...takde kesah pon kan...sebabnye entri-entri nih sume nye akan jadi kire macam 'recall story' la kan..

Okey....nih nak citer satu bende yang jadik last week....perkara yang boleh di katakan aku hampir mendapat penyakit insomnia...Mana taknye..bile dapat tahu aje news tuh..terus lena aku malam-malam sebelumnye dah jadik tak lena langsung!!hahaha...Alkisahnye pada awal bulan september itu ari....Mr.Nelayan ade menyatakan satu hal yang boleh buatkan hati mane-mane perempuan pon akan berdegup kencang.....uishhh..apekah halnye itu ??

Beliau menyatakan yang beliau sefamily hendak bertandang ke rumah mak ayah aku hujung bulan september nanti..(merisiklah kotss)..haaa ko...hambekk kan...waktu dapat mesej beliau tuh....aku tak terus reply....lame gak aku diam....aku tak sure sangat perasaan waktu itu.....nak menangis ke..nak melompat gumbireeeee ke....hahahaha...ye la kan....kitaorg dah kenal lame....dah masuk 4 tahun kotss kan....saat-saat camnih memang paling aku nantikan...

Nak menjelang pada tarikh diorang akan datang tuh...Aku apelagi.....tak tido malam weh....surut berat badan aku...lebih berkesan daripada aku minum Alpha Lipid Sd II lagik kan....si cielah pon tegur...katenye aku kuwus...hah...baguslah kan...aku cakap dalam hati sorang-sorang...ngehngehngeh.....penangan news tuh kan boley kuruskan badan....cemane ler agaknye kalo dah dekat-dekat nak kawin nanti...mau tinggal tulang dengan kulit aku agaknyee...

Emak aku paling eksaited kotss....nak menerima tetamu nih....masak macam-macam ko....Mr.Nelayan pulak demand makanan macam-macam....suruh aku buat puding buih lah....nak nasik dagang lah....nak chocolate cake lah....nak cocktail lah....aku hanya buatkan chocolate cake aje...sekali dengan agar-agar coklat...lantak la situ....mak aku plak masakkan bihun singapore aje...dah waktu bertandang tu pukul 3 petang camtu...takkan nasik dagang pulak nak hidang...hehehe

Waktu tibe harinye tuh....tak senang duduk aku weh...berdebar-debar...mane tak nye...pukul 2 petang tuh aku masih lagi sibuk kat ceruk dapur...ye lah kan..yang perempuan kat umah nih hanye aku dengan mak aku jer....buat sumenye 2 orang nih jer kan...tapi aku asked si ciel suh datang tolong ape yang patut....nasib ler dia ade....kalo tak...tak tahu ler cemane kan...mekasih ya sebab tolong rajinkan diri anda untuk menolong kakak mu nih....

Waktu diorang datang tuh...aku pegi la angkat minuman....segan tak payah citer ler woi...tapi aku senyum aje...senyum itu kan sedekah...hehehe...lepas diorang siap-siap makan...maka bersembang lah mak ayah aku dengan abang-abang & kakak beliau tentang hal kami berdua....aku sekadar memasang telinga sahaja....Mr.Nelayan dah takde mak ayah...so beliau wakilkan adik beradik lah yang datang bincang hal nih sume....ade gelak tawa....ada hangat....ada gembira....intipati & isi kandungan ape yang dibincangkan waktu tu...biarlah aku simpan sendiri dalam diari hati aku nih.....hihi

Tarikh 22 September 2012 ( Sabtu ) bersamaan 6 Zulkaedah 1433H akan jadik salah satu tarikh yang penting jugak dalam kalendar hidup aku....first time orang datang merisik...terharu wehh....aku nangis je waktu dapat mesej aritu...menangis gembira...hubungan yang terjalin selama 4 tahun bakal berakhir dengan satu ikatan yang sah...siang malam aku berdoa agar dipercepatkan jodoh kami...

Syukur ke hadrat Ilahi sebab perkenankan doa aku.....
Sob sob sob...



Uniform pada ari kejadian...hehEhee



Ehh....waktu nih diorang belum sampai lagik...untuk hilangkan cuak aku tuh...
aku verangan ala-ala model dulu....
time nih berdebar jangan cakap ler wuii...
macam nak gugur jantung hati limpa usus sume...
hihi. . .


Inilah si ciel....gadis yang banyak membantu...temkiu yerpss...jasa anda amatlah dihargai...
Sekian terima kasih..
HeheHee


Emak yang banyak kerah tenaga masak itu ini...Anak daranye juge membantu serba sedikit...Pheww...leh caye ke...Sila ler pecaye...Kagum aku kejap dengan diri sendiri kerana dapat memasak itu ini...tetapi tetap sederhana...Syukur Ya Allah...Thank You Allah...


Ade ler diorang bawakkan sedikit buah tangan...nih jer yang sempat aku snap...yang lelain...aku malu...simpan dalam memori otak aku jer lah....hehe...

Sesungguhnye aku amat gembira Ya Allah...Apa yang aku tunggu-tunggu selama nih sudah beliau laksanakan...Sekarang aku hanya memandang ke depan perpare ape yang patut..persiapkan diri menghadapi hari-hari yang bakal memberikan kebahagiaan....InsyaAllah...semuanya dengan izin Allah...Cukuplah Allah untukku.... ;'))

Alhamdulillah
T___T











4 comments:

cg4dis said...

tahniah ayu :)

♥Cik WaniTa BiasE♥ said...

@naziyatul fatihah : trime kasih azie..pnjg lg mase nih...heee ;))

MizaEija said...

kak yuuuuu... miza lak join sebak baca.. huhuu.. tahniah my sis..
siyesly, im very happy f0r you..
syukur alhamdulillah, penantian mu berhasil..

♥Cik WaniTa BiasE♥ said...

@cik miza : mekasihh miza...k.u pon sebakk bace komen miza nih...InsyaAllah nti ur turn plak eyh....k.u senantiase doakan kebahagiaan kwn2 k.u....always girl.!! ;)) dh xmo sedey2 ek....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...