Tabung Kebajikan

✿FirSt ThInG FiRsT✿


✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿
✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀

Alhamdulillah...Akhirnya misi untuk memiliki belog tercapai jugak...
Belog ini dibuat hanya untuk menyatakan ape yang aku rase sepanjang aku hidup ini...kire mcm berkongsi rasa la kan....
Ape yang terlintas dan boleh dikongsikan yang terjadi dalam hidup aku...
aku akan coretkan dan abadikan di sini.... Segala kegembiraan dan juga kesedihan.....

✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿✿ ❀ ✿ ✿ ❀❀✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ✿ ❀ ✿ ❀ ✿





Wednesday, January 25, 2012

:: Org Cina BeRayA.....aKu Pon BeraYa SaMe ::




Assalamualaikum wbt.....



Wooohoooohoiiiiii......................!! Seronoknye hati bagai berada di atas awan sahaja lagak aku.Mana tidaknye aku bercuti lame tuuuu...5 ari tuhh wuiii....Jumaat, Sabtu, Ahad (apply cuti awal-awal dahh), Isnin seterusnye bersambung ke selasa....walaweiiiiii....seronot nyer !!




Al-maklom lah kan cuti CNY nih singkat aje...2 ari jer pon...sale dekat mane-mane pon baaannnyyyaaakkkkk !! Duit tengah ade dalam bank tak elok di biarkan berkulat dalam tuh...ada baiknye kite perabiskan membeli dan membelah mane yang patut lah kan....Jadinya...untuk kelima-lima ari tuh...aku sudah manfaatkan bersungguh-sungguh dengan mengarahkan kaki 2 putung nih berjalan dan 'enjoy' secemerlang yang mungkin....



Ya, hasilnya kaki nih lenguh tahap yang paling tinggi....mane tak lenguh...berjalan satu mall tuh seharian...ditambah lagi dengan drive ari ahad tuh lagi menuju ke kuantan...ekekeke ;))



Aku angkut lagi 2 org manusia lain untuk same-same perabiskan duit berkepuk nih....duit yang ade pon bagai 'idup segan mati x mahu' je sebenarnya...hahaha...tp ape ade hal....ku gagahkan jugak pegi umpama berani kerana benar dan takut kerana salah....tak de kena mengena pon sebenarnya...ya, aku tahu lahhh....ske ati la kan...;-P






Makhluk berbaju merah nih bermuka teruja sbb sume bende dia nak beli...tetapi duet dia dah tinggal nyawa-nyawa ikan...kesian...tp ade jugak hasil memancing di bahu beliau...kahkahkah...





Dan makhluk berwarna kuning mcm org DiGi nih pulakkk tak bolehh aku tak angkut sekali....sebabnya dia dah awal-awal nk jd photographer...kang meraung pulak  tak penuhi permintaan dia....hahaha...naseb ler kan...hasilnye gmbo sume cantek-cantek macam photographer jugak.....thanks yer ;))....awak memang cun ah !





Lagak macam model iklan kat belakang tuh jer....poyo...muka macam tempe goreng(yg tudung merah)...jangan nk berangan lah yer...yang lagi dua orang tuh aku takmo kate....diorang tuh memang meletup dan lumayan....sentiase mewah dan kaye dengan senyuman....hahaha...duit yillek....(mamp*s aku kalo dia bace)





Selagi bateri kamera tuh tak habis....selagi itu lah gmbo ade....time nih berhenti sekejap sebelum teruskan sesi jelajah mall tuh....rehat sebentar sbb kaki dah naik lenguh.....





Tau pun terasa dahaga macam bulan puase jer....terus pegi bli air cepat-cepat sebelum terhidrasi....amboi ayat....hahaha....





Yeay.....dah bli air sorang satu....eksaited sampai nak jatuh tergolek di atas eskalator itu...wuwuwuwu




Sebelah malamnye pulak pegi lepak menghabiskan masa macam org-takde-rumah-tangga di Teluk Cempedak....seronotnye tak terkate ler....sesekali terlepas dr kandang..macam kamben pulak ayat hakuhh tuh kannn.....


Yelakan kalo kat umah, mane boleh kluar lewat malam...kalo kluar jugak....alamatnya waktu balik kang ade je yang tunggu tepi pagar rumah tu...bukan hantu..tp bapak aku !!







Bergelak ketawa riang sudah selesai.....jd mari tunaikan ape yang wajib....biar hidup kite selamat dunia mahupun di akhirat.....aminnnnn.... ;)) 

Akhirnya...habislah satu entri aku siapkan....dah-dah...mari teruskan kerja yang tertangguh dari sebelum raye cina itu ari lagi....ni kalo bos aku tahu aku duk hapdet blog ni...mau aku kena sound ni.






Adios Amigos.
Babaiiiiiii
(¯`◕‿◕´¯)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...